Terug

Case Soft Revolt

Kleine stapjes, grote verbeteringen

Klant
Soft Revolt
Werkwijze
Maandelijkse afname
Locatie
Amsterdam (Remote)
Rol
UX Design, UI Design, CRO

Soft Revolt, is een Nederlandse startup en maker van de eerste beugelloze, 3D-gebreide bralette voor cup cupmaat B t/m G. Soft Revolt produceert zero-waste in de EU.

Het vraagstuk

Soft Revolt heeft een rebranding ondergaan en had de wens om die nieuwe merkidentiteit naadloos te integreren in hun platform. De nadruk moest liggen op gebruikerservaring (UX) en conversie. Ik heb de uitdaging aangenomen en een versie 1.0 van het platform opgeleverd. Na de lancering zijn we direct begonnen met optimaliseren en doorontwikkelen.

Soft Revolt had nog weinig ervaring op het gebied van UX. Daarom was er behoefte aan een stevige basis voor het herontwerp.

Om dit te bereiken, heb ik een data-analist bij het project betrokken. Zo konden we werken op basis van gegevensgerichte inzichten. We streven ernaar om met kleine aanpassingen belangrijke verbeteringen te realiseren, rekening houdend met het budget van deze startup.

Soft Revolt heeft haar eigen maten, daarom is het essentieel dat gebruikers eerst de fitfinder invullen om de juiste maat te bepalen voordat ze een aankoop doen. Deze tool, die ik heb ontworpen en geoptimaliseerd op basis van gebruikersgedragsinzichten uit de data, heeft als doel gebruikers te voorzien van passend advies en het minimaliseren van retouren.

Een van de KPI’s is het verhogen van de gemiddelde orderwaarde. Hiervoor heb ik diverse opties bedacht en laten implementeren. Denk aan het aanbieden van upsells op de productpagina en in de winkelwagen, of het introduceren van bundelkortingen en staffelkortingen.

Na klantenservicefeedback en een data-analyse bleek dat het verschil tussen twee bralettes niet duidelijk was voor gebruikers. Om dit op te lossen, voegden we drie unieke USP's toe aan elke bralette, samen met een visual op de productpagina die deze USP's nogmaals benadrukt. We verwachten dat dit resulteert in minder paginaweergaven, een langere verblijfsduur op de pagina en minder gebruikers die afhaken bij het maken van een keuze. De extra informatie heeft geleid tot een toename van aankopen. Dit is een mooi voorbeeld van hoe een kleine aanpassing kan zorgen voor impact en een betere gebruikerservaring.

Hoogtepunten

  • Doorvertalen van data, inzichten, eisen en wensen naar goed onderbouwde, waardevolle oplossingen
  • Zorgen voor merkconsistentie
  • Fungeren als creatieve sparring partner
  • Diverse optimalisaties voorgesteld en ontwikkeld om verschillende KPI's te verbeteren, zoals het verhogen van de gemiddelde orderwaarde (AOV) en het verduidelijken van de verschillende producten. 
  • Nieuwe branding vertaalt naar een 1.0 versie design op basis van UX Best practices 
  • Data gedreven werkwijze opzetten
  • Er worden grote stappen gezet en de ontwikkeling voor UX en CRO zijn in volle gang

“Als jong online e-commerce merk is de gebruiksvriendelijkheid en de merkbeleving uiterst relevant voor Soft Revolt. Simone levert hier een hele relevante bijdrage aan! Zij komt met visueel oogstrelende designoplossingen die conversie en klantbeleving verhogen. Zo kunnen wij door haar bijdrage in een sterk competitieve markt, waarin klanten de lat hoog hebben liggen, goed doorgroeien en onze shop snel doorlopend optimaliseren.”

Kim Bakker - Soft Revolt

Hoe kan ik je helpen?

Maandelijkse afname (retainer)

Met deze maandelijkse aanpak profiteer je van continue updates in design, wat essentieel is voor conversieverhoging in de dynamische online wereld.

Design Sprint (projectbasis)

Kies voor een duidelijk afgebakende opdracht met een vooraf bepaald tarief, waarbij we ons focussen op jouw behoeften, zonder verdere verplichtingen.

Advies (uurtje factuurtje)

Betaal alleen voor gewerkte uren, ideaal voor ad-hoc wijzigingen en specifieke aanpassingen, met volledige transparantie qua kosten en controle over taken.

Neem Contact op

Heb je een idee waar je mee aan de slag wilt, wil je sparren over je project of ben je benieuwd wat ik voor je kan betekenen?

Stuur gerust een mailtje, appje of bel me - ik denk graag met je mee!